شناسهٔ خبر: 171511 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام نزدیک به ۴۰۰ فعالیت پیمان و رسیدگی در حوزه راهداری زنجان طی فصل گذشته

راهداری زنجان رییس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: نزدیک به ۴۰۰ فعالیت در حوزه قراردادها، واحد رسیدگی، تحویل پروژه‌ها و واحد مکاتبات و آمار سامانه توسط اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان انجام و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل و جاده‌ای استان زنجان، مهدی پژوهشی، رئیس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: نزدیک به ۴۰۰ فعالیت در حوزه پیمان و رسیدگی راهداری استان زنجان طی ۳ ماه نخست سال جاری انجام شد.

وی افزود: در حال حاضر واحد قراردادهای اداره پیمان ۵۰ مورد تشریفات شامل ۳۳ مورد مناقصه، ۱۰ مورد استعلام و ۷ مورد مزایده انجام داده است که ۲۳ مورد از آنها با مبلغ ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد شده است.

پژوهشی در ادامه رسیدگی به ۱۰۴ مورد صورت وضعیت، ۲۴ مورد تحویل پروژه و ۲۳۴ مکاتبه را از دیگر موارد صورت گرفته در اداره پیمان عنوان کرد.

وی ضرورت نظارت دقیق بر روند عقد قراردادها، رسیدگی دقیق به کارکردهای پیمانکاران با رعایت آخرین بخشنامه‌های ابلاغی و انضباط مالی را از رویکردهای مورد تأکید در واحد پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد.

رییس اداره پیمان و رسیدگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این که عدم تسلط کافی بر قوانین در حوزه پیمان و قراردادها، چالش‌های حقوقی و قضایی را در پی دارد، بر اهمیت موضوع تسلط بر قوانین در این حوزه تاکید کرد و گفت: اشرافیت به قوانین محاسبات و مناقصات و آئین‌نامه‌های پیمان و رسیدگی، زمینه اجرای مطلوب فعالیت‌ها و پروژه‌ها را فراهم می‌کند.